pondělí 29. srpna 2011

Cikánská lajna 25.8.2011/První Highline na Ostaši

foto K. Svatonova
Napnutí highline z vyhlídky(masivu) na dominantu Ostaše, Cikánku(20long/10-30high).

Původně měl jsem jít já, Mára, Píchyn a Lůca. Jelikož zachcalo a V Ádru ani v Teplicích s enedalo lízt tak se knám přidal Mráza, Inka, Honza, Patrik. Dorazil i jeden dobrej amík Josh.

Mára má dorazit vlakem, čekáme na něj v kiosku. Káťa, která ho měla navést na Ostaš a na Cikánku, mi volá že Mára nevystopil. Zachvilku se dozvídáme že blbě přestoupil a vystoupil v Meziměstí. Počkáme na Joshe, rozhodnem se že na Márův matroš zatim serem a začnem připravovat kotvení. Při vybalování matroše u Cikánky mi znovu volá Káťa: "Mára vystoupil v Teplicích, hledám mu bus do Žďáru."

Mráza, Honza a Já omotáváme na masivu jeden větší balvánek. Připravím kladečky, které umisťuji pokud možno co nejdál doprava. Kluci připraví lajny na Cikánku. "Teď už musíme počkat na Máru"....... A je tu! Dorazil kluk jeden ušatá. (Márovu tříhodinovou cestu z Trutnova na Ostaš jsem trumfnul z Pátka na Sobotu když jsem jel do Prahy na zápis o měsíc dřív:-D)
Mráza s Píchynem omotají hlavu Cikánce. Do housenky umístí lajnu zadělají backup. Já s Márou ladíme kladky, samo sebou oko vidí není píča a lajna je nedopnutá. Další zdržovačka.. Honza teda vyleze na Cikánku, lajnu tentokrát už napnem tak akorát.Důkaz nádherné trojkombinace pokořovatelů výšek, foto O. Jenka

Leze Hroňa, ťape Píchyn, Foto O. Jenka

První šel Píchyn, který na Cikánku vylezl nějakou desítkou. Odvázal lezecký lano a navázal se na odsedku k lajně... Na padáku přiletěl Lila Jenka a přišel fotit Oldřich Jenka. Píchyn dával moc hezké pokusy, kdy bojoval s lajnou do posledních chvil. Po pár pokusích byl už docela zzničen a tak přenechal lajnu Márovi.
Píchyn nevíc bojoval s lajnou.. Foto K. Svatoňova

Ten samo sebou lajnu poslal OS fm. Na konci předvedl ještě váhu. Musím podotknout že to celé přešel se zavřenou pusou:-D. Možná se bál houfů vos co létaly kolem. Kdo ví..
Foto O. Jenka
Lůca se zvedala s klidem ocelového brouka. Stála na hajlajně poprvé. Po druhém pádu kdy se jí lano zaseklo za palec a hodila brutální rybu byla asi trošku zlomená jelikož při třetím pokusu za půlkou si na lajnu sedla!!Lůca při jednom z pádů, Foto O. Jenka


Já při nastupování se mi povedlo zamotat do lan od kladek a odsedky. Takže další věc co mě pomohla rozhodit. První moje krizovka přišla někde uprostřed, kdy jsem si myslel že už pujdu. Ale vzpoměl jsem si na Anču, která mi jednou říkala že si povídá a je jedno co. Něco sem si žbleptnul bylo to asi i sprostě, už si to nepamatuju. Povedlo se to rozejít a radostně se mi povedlo stanout na hlavě Cikánky. Cesta za fullmenem byla už docela vpoho. Ke konci dřep a hurá na "souš".Cesta zpět byla už vklidu, Foto K.Svatoňova

Honza chodil prý hajlajny dřív před lety. Nezapomněl! V klídečku se zvedl a zachvilu stál na Cikánce. Při cestě zpět asi zapomněl, že stojí na lajně a náhle se octl v prostoru pod lajnou. Vylezl nahoru a lajnu vklidu dal.

Po mě dával poky nějaky týpek co šel kolem.. Sice lajnu nedal ale naše seznámení mělo ještě dohru po tom co Mráza nechal rozsvícený auto. Shodou náhod parkoval hnedka naproti a měl kabely.

Mráza byl po zranění na lajně skoro po dvou měsících. Po prvním pádu do odsedky při neuvěřitelný držce, kdy hlavou minul stěnu u masivu asi o deset centimetrů ,se zvedl a zachvilku taky stál na Cikánce. Cestou zpátky znova pád, zvedačka a za pulkou se na to prostě vyprdl.

Už se stmívalo a Píchyn, že ještě zabojuje před sundáním. Po dvou pádech sleze z lajny těsně před hlavou Cikánky kdy se backup s lajnou rozjely nad hrutkem a bylo by to moc nebezpečny.
Foto O. Jenka
Ze skal jdeme už za tmy ale nejvíc spokojenost! Děkujeme za pěkné fotky fotografům.



1 komentář: